EYRA.. INI SAYA..

EYRA.. INI SAYA..
what ever matter that happened,, i'll be always smile to hide my sadness .. ^^,

Thursday, March 14, 2013

Wasiat Untuk Awak..................

assalamualaikum.w.b.t

terlebih dahulu sy nk ucapakn terima kasih byk2 yang tak terhingga pd awk..
atas kesemua pertolongan dan bantuan awak dalam menarik sy kembali dr zaman kealpaan sy suatu ketika dahulu..
jasa dan pengorbanan awk mmg sy takkan lupa smp bila bila..
takkan pernah luput dlm ingatan saya...

tapi.. apakan daya..
sy sangkakan panas sehingga petang,, tapi hujan di tengah hari..
hubungan yang sy sangkakan akan berakahir dengan ikatan yang halal..
tapi terputus di tengah jalan..
saya dah berusaha sebaik mungkin untuk menyelamatkan hubungan kita..
tapi.. satu demi satu ujian yg menimpa sehingga peluang yg sy beri dulu untuk memberi ruang perbaiki kesilapan masing2 telah mencetuskan pergaduhan yg bg sy ckup besar antara kita..
sy dah cuba untuk buangkan perasaan marah sy,, tp scara jujur shingga kini sy msih lagi tak boleh nk terima semua punca yg mengakibatkan kita bergaduh sehingga sy terpaksa meninggikan suara pd awk..

spuluh jari sy susun memohon ampun dn maaf atas kekasaran dan kurang sopan sy sepanjang perkenalan kita terutama skali semasa pergaduhan tempoh hari..
sy tak dpt nk kawal perasaan marah sy yang sy dah simpan terlalu lama....

berkenalan dgn seseorang yang bernama muhamad yushaimie mmg tak pernah buat sy menyesal..
malah, amat amat sy hargai krna insan ini lah yang membantu sy kembali ke landasan yg benar..
perkenalan yg singkat ini betul2 mengajar sy erti persahabatan dn kasih sayang..
tiada perasaan hasad dengki, dendam atau benci yang terlintas dlam hati ini terhadap awak walaupun sebesar zahrah...

namun,, kita hanya manusia biasa,, tak pernah lekang dari melakukan kesilapan..
kita sekadar merancang,, tapi Allah yang menentukan segalanya..

benar kata awak...
takkan lari gunung dikejar..
takkan kemana kalau dah jodoh...
sejauh mana kita terpisah... jika dr Luh Mahfuz dah menetapkan nama kita berdua menjadi adam dan hawanya..
InsyaAllah,,, jodoh yang akan pertemukan kita kembali...

saya doakan semoga awk berjaya dgn jalan dan kerjaya yg telah awk pilih...
pilihlah yang terbaik di kalangan yang terbaik spya dapat menjamin masa dpan awak..
doa yang tak pernah putus,,, agar kerahmatan dn keredhaan akan sntiasa mengiringi awk..

dengan segala khilafnya dr sy..
utk terakhir kali nya..
saya mohon maaf dan terima kasih banyak-banyak..

perasaan cinta terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya,,
namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita
ingin melihat bagaimana kita
memelihara, mengawal dan menegurnya.
perasaan cinta itu amanah
dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah
~wassalam~

4 comments:

  1. saya tak pernah nak dendam kat awak....
    saya beri awak benda yg elok-2....untuk awak ke landas yang benar tanpa joyah...tapi saya manusia yang lemah...dugaan yang datang saya rapuh kerana terlalu memikir untuk awak....saya salah awak...lau tak semua ini tak akan berlaku....tapi tak pe lah ini dah berlaku....awak jaga lah diri awak...awak teruskan usaha awak....buat emak ayah bngga ok....saya tetap doakan awak...rasanya saya nak tunggu awak...saya single ini untuk berlajar setia walaupun tiada siapa saya lagi...
    4-2 saya g melaka de program....emm tapi mungkin ke saya kuat untuk ke bandar hilir???
    time kawan saya buka lagu firman ..kehilngan pon saya thn air mata....saya tak kuat cm awak...tapi awak ingt saya bagi ini bukan saya perli awak tapi untuk awak teruskan usaha awak...ingt jika awak jmpe seseorng..nak trik awak kejalan yg salah tolong tolak dia..sebab saya tkt awak ke jalan lama awak..saya nak awak sekarng,,,,kekalkan pretasi awak ingt...mcm ini dh bnggakan emak ayah awak....sorie awak jika time tu awk dpt saya tak de sebab punca dari saya....ok mybe saya tk phm...mybe saya tk berfikiran terbuka time tu sebab saya tnsion,...jujur awak saya tnsion saya lepaskan awk...saya susun lima jari saya kepada awak untuk mohon maaf jika tnsion saya lepas kat awak mnjadi gdh bsr maafkan saya.....semua ini mendewasakan sya untuk saya berfikir apa sebnarnya sya nak...akhirnya saya kena jadi diri saya balik yang suka bntu orng tnpe mencintainya...awak jujur saya tk mudah lupakan orng yg pernah saya sayang....jujur hati saya 3 bulan saya single mencari serupa dengan awak tpi saya tk nak....saya berfikir saya single sanggup tggu 3 bulan.....tpi tak pe ...ini allah bala dekat saya...awak sebelom latihan industri saya nak jmpe awak....dan saya nak jmpe fmly awak...untuk mintak maaf jika ada slah...tkt tk sempat nanti.....saya doakan awak truskan....kekal konsisten mcm nie jangn leka awak....lau mcm ner awak saya msih sayangkan awak lau pon ape jadi kt awk....

    ReplyDelete
  2. awak hari ini tk jadi ...saya ada hal...awak sebelom awak cuti saya akan pergi sana...saya time ini saya bz futsal....kena uruskan..(sebenarnya saya tk kuat jmpe awak)...esok saya kena uruskan semua...awak selasa ini awak de kelas pek ke??? tk pe-2 saya tgk jadual awak...saya jujur bagi masa saya kuat sikit saya time ini tk kuat..selasa ini boleh saya tk de kelas...

    ReplyDelete
  3. maaf,,
    minggu dpn sy tak nak di ganggu,,
    sy sgt busy mggu dpn,,
    sy ad 2 prensentation kene settlekan,,
    dan sy ada 4 common test kene hadap..
    maaf,, mgkin lain kali, lpas sy naik dr stdy week,,
    sy balik lndu smula 31/3...

    ReplyDelete