EYRA.. INI SAYA..

EYRA.. INI SAYA..
what ever matter that happened,, i'll be always smile to hide my sadness .. ^^,

Tuesday, March 26, 2013

Ikhlas tapi Jauh..........

assalamualaikum w.b.t

pejam celik ! pejam celik,, sedar tak sedar dah nak msuk bulan April... April ?? yeah bulan April,, klu dlu aku mcm dah berangan nk celebrate birthday sesama with someone tu sbb kebetulan birthday kterog tak jauh beza jaraknye cuma 5 hari,,tapi nk wat mcm mne,, jodoh tak pnjang,, so,, angan2 tu terpaksa dilepaskan mcm tu,, umpama berangan  dalam mimpi,,

haihh,, biarlah benda tu berlalu,,,
cuba untuk melupakan apa yg dh terjadi,,
sekarang aku tgok dy pun dah 'in relationship' with somebody..
alhamdulillah,, dy dah jmpe pgganti aku,,,
hope sgt dy perolehi kebahagiaan.... aku cuma mmpu mendoakan dari jauh supaya dia sntiasa gembira dan bahagia..   :)

hmm,, citer aku pulak ?
takde bnda yg menarik pun nk share,,,
teruskan hidup seperti sedia kala..
cuma tinggal bape bulan je tamatlah diploma aku,,
nak dijadikan cerita,, aku lepas diploma nie mmg nk smbung degree terus,,
tapi abah cadangkan,, aku terus cari kerja tetap,,
nnt ble dah dpt kerja tetap ,, baru smbg degree,,
adalah atas sebab2 tertentu yg buat abah sruh aku buat mcm tu,,
aku ikut je lah,,, mereka lebih tau apa yang terbaik untuk anaknya kan, :)

skrg nie aku tgh cuti stdy week, baru je balik dr selangor sbtu lepas, 
tpi sbtu ni nk balik slgor smula,, sbb nak penuhi undangan perkahwinan sepupu sndiri..
tahun nie,, mmg ramai betul sepupu aku yg bertunang dgn berkahwin,,
dah bpe kali asyik balik selangor je sbb ad kenduri khwin gn kenduri meminang..
smp makcik pakcik aku kat sne ckp ,,
"ira dh nk abis blja dah,, pasnie tau2 dah minta kami smua datang johor ada knduri ira"
aku ketawa geleng kepala je,, aku pun bls lah balik,,, 
"kenduri ape nye,, calon pun takde,,, nk khwin gn sape....? fikir nk cari kerja dlu lah nmpaknye,, bg abah gn mak merasa duit kerja ira dulu baru pikir kahwin smua tu" .... :)

aku terfikir,,
adalah hikmah nya knpe Allah bg aku ujian pd aku..
YA..mmg aku dah kehilangan seseorang..
tapi tanpa aku sedar,,,sebenarnya ramai sahabat2 aku dtg disisi yg mampu buat aku ketawa bagi hilangkan semua kesedihan yg aku lalui dlu..
mgkin ini lah hikmahnya Allah nk tunjukkan,,
supaya aku lebih matang memikirkan sesuatu perkara sebelum bertindak apa2..
mengajar aku lebih menghargai nilai persahabatan yg takkan pernah putus..
aku redha,, mungkin bukan sekarang masanya untuk aku temui yg sebenar-benarnya,,
tapi aku akn tunggu,,,
menunggu siapa yang bakal memimpinku satu hari nanti,,
insyaAllah,,,

~wassalam~




20 comments:

  1. eh awak sama lah dengan angan-angan saya. tapi itu dulu...saya pon sedar kita cinta tak semesti kita dpt ..awak saya doakan awak dekan lagi untuk mid serm awak...dan buat terbaik...untuk in relatinship tu saya jujur dia cari saya untuk jadi bf dia..skrng bg saya pintu hati untuk menerima dia belom lagi..sebab pintu saya untuk awak...awak 22 awak dh blik
    tapi tk pe lah...dulu saya pon ada cm awk nak celebrte dngn awak bling-2 tpung saya ssnggup bawa kereta dtng jmpe awak...tpi itu dulu...dan last jujur hati saya pintu yang si dia ketuk belom lagi di buka..kerana pintu hati saya ingin mnerima seseorng lambat dan pintu hati ini untuk awak dulu...jujur saya tak mudah melupakan awak...ada kala saya pk kenapa saya tak bawa awk jmpe emka ayah saya...kdng terpk juga kenapa aku buat hal...tpi nasi dah jdi bubur...lau nasi jdi bubur boleh makan lgi lau bubur dah bsi....tk pe lah awak jdh tk kemana...jujur pintu hati ini untuk awak..dan susah untuk buka orng len... dan saya harap kirim salam saya untuk emak ayah awak dan adik awak..ingat awak jangan sesekali tinggal bacaan yang saya beri tu...saya harap ia dpt membantu awak semasa susah dan senang..saya bukan laki len..saya bagi kerana pk pjngn saya tak nak pe yg awak dh berlaku jdi balik kpda awak...hope awak dpt jga diri elok tak mau tinggalkan pe saya pesan lau pun no awak saya de tpi saya tk nak kcau awak sebab itu no private awk....saya tk nak nggu masa awak..jika de penting jew...
    dan ada satu saya nak tunjukkan hp awak de satu rahsia hnya dia dan saya tahu..jika wak dh balik lwndu mcj saya secepat mungkin...ada bnda saya nak dari awak...

    ReplyDelete
  2. hmmm,,
    sy ad kat lendu dr 1hb-11hb...

    ReplyDelete
  3. hmmm..
    pasal relationship awk gn dye tu,, terpulang awak ,,
    sme ada awk amek dy jd gf sbb dy minta kee,, sbb ape ke,,
    itu urusan awak dgn dy,,
    sy tak msuk campur lagi perihal peribadi awk,,
    cuma,, sy nak pesan satu jee,,
    jangan pernah ungkapkan perkataan sayang pada seseorg jika awak tak mampu mempertahankannya..
    jaga lah dia sebaik mungkin...
    awak lebih mengetahui apa yang awak sendiri inginkan..
    mungkin dia akan menjaga awk jauh lebih baik dr saya...
    jadikan saya sebagai masa silam awak,,
    nama saya... jiwa saya yg dulu pernah singgah dihati awak,,,
    semakin lama semakin jauh diterbangkan oleh angin...
    saya sentiasa mendoakan yg terbaik utk awak..
    jaga diri..
    ~wasalam~

    ReplyDelete
  4. saya jujur hati saya terbuka hanya untuk awak..
    awak jujur hati saya masih teringat kat awak...
    dan bukan mudah saya nak lupakan awak...lau pon awak sdh sedia melupakan saya...saya saya tertutup untuk orng len...sekarang saya rasa tak sma cm dulu..saya rase ada tk de jew...bagi saya jeles tngk kwn saya kai digi snggup kol tpi saya tak no digi yang saya beli ingt boleh col awak tapi itu dulu...ye saya ngaku saya tk boleh lupakan awak...jika awak nak kta saya tak menghargai di depan mata awak silap...jika saya tak menghargainya saya tak buat kebaikan...dan saya masih ingtkan awak..jujur gmbar yang awak bg tu saya ada dlam pes duit tak pernah buang jika awak tk crya saya tunjuk depan awak....ambl no emak saya..emak saya thu gmbr tu ada je dlm pes duit yang awak bg tu...saya tak pernah buang ape yg awak bg sebab saya mnghargainya dan awak silap orang jika awak ckp saya mudah melupakan dan mudah mengnti awk silap...jika awak di depan saya awak tngok sendri apa ade dlam lappy saya dan pes saya dan bilik saya..itu saya bagi diri awak len tu saya tak thu...

    ReplyDelete
  5. awak tak cm dia...
    lau saya ada masalah awak tnye siap tpon tpi dia tk emm tk pelah nasib saya begini awak...
    lau smpai ketua pon cm nie pon tak pe...
    tk lama je lagi...
    emm awak tak cm dia...tak pe lah...kemungkinan lau saya tak bz saya dtng selasa depan...ok..

    ReplyDelete
  6. awk..
    tak perlu lah awk nak bandingkan cara saya dgn cara dy..
    setiap mnusia dilahirkan dgn kelbihan dn kekurangn msing2..
    skrg nie dy lah yg jaga mkn minum awk,, sakit pening awk,,,
    bukan sy lagi....
    mne tau dy mungkin akan jaga awk jauh lebih baik dari sy...
    dy duduk dkt dgn awk kan,, jd dy boleh tgok2 kan awk selalu,,,
    soal sy,,
    tak perlu awk nk risaukan apa2 lagi..
    even sy sendiri,,tp sy still lg ad keluarga dan shabat2 yg sntiasa disisi buat sy ketawa....
    jgalah dy sebaik mungkin,,
    mungkin dy yg terbaik utk awk,, siapa tau kan..
    sy sntiasa doakan awk,,,

    ReplyDelete
  7. saya ada ckp kt kwn-2 saya eyra terbaik untuk aku....
    dan jika ingt lai anash saya cakap eyra tu bagi aku terbaik...
    dia baik..siap anasah cakap dia aku tgk memng baik tk pernah pon pepe ko tu je wt hal entah pepe
    bayngkan...lau ko thn lama aku cryelah ko kekal nye...
    saya cakap kt dia tk jdh kowt..lau de jdh mse dpn aku akan melamar dia...tapi aku betul sayg eyra..lau awak tak crye tnye ansh...saya tak tipu...bagi saya awak punya cara bukan saya bndingkan tpi saya dpt rsa...jika kita sedia terima orng dia akan thu pe dia nak buat tpi sekrng tk pon..dan saya penah ckp kt ansh dan kwn len..aku dengan dia aku bljr setia...aku bljr kawal emosi aku..aku kawal nafsu aku...dia baikm aku nak smbng pon tk leh aku thu silap aku semua silap aku...sebab ikin dtng kcau aku...mnng silap aku..aku bdh anash...saya tk penah rasa mcm nie...jujur awk tpon dia tnye dia btul ke yush msh gne pes awk bg dan de pic saya dengan dia..dlam pes tu..saya tk penah buang...lau pon rosak cm ner...sebab bagi saya , awak ialah orang yg betul saya syg smpai tgu awak balik smpai lah jmpe awk...semua saya belajr dari awk...untuk maklumat awak saya bukan dekat dengan dia...dan awak jika jiwa saya sedia tpi dia tk sedia,,tk gne gk...saya tk nak yg saya kejr tk dpt yang di kendung di cicirkan...jujur saya masih menghrp awak....jujur saya msh syg awak...tpi saya tk thu awk..jika awk dah buang saya jauh-2 tk pelah...sya thu saya tk mungkin untuk awak sebab saya thu pe yg berlaku semua salah saya..ego kan...dan awak pe yg awk pk kan mse bulan 4 tu lah saya pk kan nak suspen brthday dan smbut bulan lapan...tpi tk pe saya hnya mampu gntung blan 8 dan ingt trkh lahir wk....jika tu boleh saya ingt awk..selain pic awk...saya tk kesah...tapi tolong terima pemberian ini sebagai cendera hati untuk awak...jika awak tlk saya rasa menyesal...dan saya thu baju tu awak tk pakai awk bg kt orng len kan..saya thu...dan awak dh cpai pe yg awk idamkan ..awk penah ckp nak dekan kan kt saya jeles kan...mse kita skype dulu...saya ingt lgi dan alhamdulillah awak dekan...saya thu cara saya salah tpi hasilnya awak dapat pe yg selama ini awak nak itu rezeki awk tu usaha awak, alhamdulillah doa emak ayah awak dekat sana di makbulkan...alhamdulillah...ingt lagi tk awak ckp dlm skype lau saya dapt dekan awak nak bg saya pe..saya jnji hadiah kan..saya ingt lagi..tu perjanjian kena tunaikan sebab nty dlm kubur saya kena jawb dan tk nak jd orng munafik....hope saya beri hadiah ini bukan dasar saya ada pepe tpi saya nak tunaikan jnji yg belom tunai...selasa nie saya ke melaka tpi tu ada workship di sana...sabtu saya akan jmpe awak tapi ikut masa awak cm dulu..itu jew..bawa lah kwn-2 awak semua saya tk nak dia pk pepe biar dia pk saya jht...jgn awak itu je...saya harap awak lagi memng dlm hti nak smbng tpi tk mampu pe setelah saya buat kt awk...saya dah sedar saya tak mampu..dan jika awak nak thu mse tu sya tnsion dan saya bidih melepaskan kt awk..saya mintak maaf dari hujung rambut ke hujung kaki ampun maaf silap saya yg penah kecilkan awak..penah buat awk tk selesa...dan pernah bnyk bnyk bynk melukakan hti awak...saya harap dlm nie sya mintk maaf dan depan awak saya mintk maaf ...tpi terpulng lah awak nak buat pe kt hdiah awak...tpi awak kena terima...itu amanh...jika saya dlam perjlanan balik tu selamat bermkna awak terima dengan baiknya.. jika ajal saya sampai time tu...saya hrp simpan elok...saya dh dua kali terima tpi tolak..saya nak mntk maaf depan awak sebab jika perjalan itu saya kali terakhir hidup dalam hidup awak dan di dunia...kirimkan salam saya kt emak saya dan ayah saya termasuk dengan fmly awak..saya dh bnyk buat dosa kt emak ayah awak....saya tk merepek..tapi kenyataan....bagi saya pintu hati saya terbuka untuk hamba allah bernama NurShahirah binti nasri...lau pon pe jadi...hati saya de nama itu....dan saya dh cuba menghargai yg dtng baru tu tpi jika tk sedia tk gne jgk jika hti tk rse pepe...awak kenal saya....saya harap terima lah hadiah saya beri tu untuk jnji yg belom saya tunaikan....

    ReplyDelete
  8. sudah lah wak,,
    bnda yang dah lepas, tak usah lagi nak dikenang..
    benda dah berlalu dah pun..
    awk pndang lah ke hadapan.
    focus dan prihatin apa yang awk dah miliki skrg...
    sy nie cuma masa silam awak yg tak mungkin nak diputarkan kmbali..
    salah silap awk,, dah lama sy maafkan,, sy takde simpan sekelumit pun hasad dengki terhadap awk,,
    sy nak awk terus miliki kebahagiaan sndiri..
    dlu sy dah buat sebaik mngkin nk jaga awk,,
    tapi sy gagal...
    sy dah tak nak lagi terkenang-kenang perkara yg akan buat sy mnangis lagi,,
    ckup lah sy dah lalui kesedihan tu dlu..
    sy okey je skrg nie.. klu sy rse tak okey pun sy akan buat smp jd okey jgk,,
    stiap mnusia ada dugaan msing2 kan,,
    mgkin ini bhagian sy,,
    sy nk awk bhagia,, cari lah kebahagiaan awk dgn dy,,
    hati sy akn senang bila tgok awk bhgia ketwa mcm dlu...
    itu akan buat sy tersyum...

    ReplyDelete
  9. jika hati tak syang nak buat pe....
    jika jiwa tak tenang nk buat pe...
    awak kta nak cri kebahagian ...
    jika hati saya dekat awak...itu awak ckp kebhagian ke...
    bagi saya , dia tk sedia pon....
    bg saya ramai kwn perempuan cm awk tpi kena dia tk....jujur bosan dan saya rasa kebhagian awak di dlam hati sya

    ReplyDelete
  10. sy tak tahu nk ckp mcm mne lagi,,
    sy dah kehilangan kata-kata..
    skrg nie,,
    cuma awk je yg tau apa yang awk inginkan..
    sy dah tak mmpu nk buat apa2 ..
    hati sy skrg nie betul2 tertutup rapat untuk apa2 hbungan lagi..
    bkan waktu sekarang sy akan buka smula.
    mungkin akan ambil masa,,
    sy nak pulihkan smula kesan parut yg dah tercalit suatu ketika dahulu....
    sbb dgn apa yg dah jd,,
    buat sy betul2 rasa terkilan dan tak sedia untuk bercinta lagi..
    biar lah sy capai dlu cita-cita sy,,
    baru sy fikirkan soal hati dan perasaan sy...
    sy tak salahkan sape2,,sbb msing2 ada buat kesilapan sama ad dlm masa sedar ataupun tidak..
    biarlah masa, keadaan, dan jodoh yg tentukan siapa yg sebenar-benarnya buat sy...
    sy dah letih...
    awk jagalah dia sebaik mungkin..
    mgkin t lama kelamaan,, hati awak terbuka juga untuk dia.....

    ReplyDelete
  11. awk spe kta saya cple dengan dia....awak...saya luahkan semua kt kwn laki sya anash...saya ckp agk-2 awak terima saya tak sebab aku bnyk slah kt dia...emm dia ckp cube dulu slow-2 cm ner ko dpt dia cm tu ko kne baiki ko nya perangai....awak hati saya untuk awak....hati saya untuk awak sahaja.....pintu hati saya untuk awak..jika awak ckp awk nak kje cita-2 awak..awak akan dpt...tpi adakah awak dpt terima saya balik...ye saya thu saya buat awk terkilan...dan saya thu awak msh mrh kn saya awak kenapa awk sekrng lebih pasrah ....bukan diri awak yg dulu reda dan awak tk cm nie...awak cm ner pon saya tguu awak...tk pe lah lau tk dpt call awak ke mcj awak ke tk pe ah jnji kt blog...saya jujur saya tk plh rupa tp saya pilih hati....awak saya nak tnya awak adakah awak terima saya lagi ke tidak...itu jew...saya tk berhnti mnghrap saya tgu awak...tpi bukan cara saya nak kcau awak..tapi awak saya nak tnye awak adakah awak terima balik saya jika syarat emak ayah awk suruh jmpe tu masa saya keja nty bru jmpe emak ayah awak...dan awak lau saya suruh awak jmpe emk ayah saya awak nak ke?? dan awak saya btul-2 nak awak balik....tapi terpulanglah pda awak..saya thu saya dah bnyk-2X kali buat awak mnngis dah bnyk kali wt awak skit aty..terpulang pada awak...sebab saya memerlukan awak...saya nak awak...saya sunyi tnpe awak...celoteh malam awak tpon awak becerita...malam-2 col itu saya sunyi...trplng pada awak tapi saya dah usaha nak kembali kt awak.....hari-2 saya doa jgn pisahakan hbngan rindu saya dkt awk..
    saya doa selalu jgn putuskan syg sya kt awak...rindu saya dekat awak....tlng jwb awak adakah awk terima kembali atau tak...pep pon jwpan awak....saya tk penah hlng...jujur hati saya setlh awk pergi saya snyi hp digi rindu nak cerita cm-2 emm snyi sngt....pintu hati saya untuk awak sorng.....saya tggu jwpan mu.....positif ke negetif ke saya mahu jwpan awak dan awak thu kan lau ngtif saya akan jauhkan diri saya dari awak...lau positif saya nak tebus pe yg saya dh buat dulu...lau pon tk mungkin cm dulu...

    ReplyDelete
  12. saya tak mampu nak beri jawapan yg pasti,,
    tp apa yg boleh sy katakan,,
    sy hanya serah pada Ilahi siapa jodoh sy..
    dan sy akan terima seadanya jodoh sy suatu hari nanti..
    siapa ?? bila ?? sya sndiri tak tahu...
    klu awk still nk tunggu sy,, itu terpulang pada awk..
    sbb tu kmahuan awk sndri,, sy tak pernah nk paksa awk,,
    cuma skrg nie,,
    sy masih belum bersedia nak terima apa2 kasih sayang ke rindu ke cinta ke daripada sesiapa..
    sbb saya dah letih nk menangis,, sy dah letih nak jaga hati semua orang pdahal hati sy takde siapa nk endahkan.....
    kisah lalu buat sy berjaga2 nk buka pintu hati sy semula,,
    biar lah sy sendirian jika itu boleh buat sy tersnyum wlaupun hnya bersama kwn2...

    jika satu hari nnti,,mmg nama awk dh tertulis jodoh buat sy,,sy terima seadanya,,,
    tapi buat mse sekarang,....
    sy tak ready lagi...
    sy dah letih.... belom bersedia nk buka pintu hati untuk sesiapa..
    risau saya akan hdapi bnda yg sme seperti dlu...

    ReplyDelete
  13. awak dari ayt awk bukan reda tpi pasrah....
    kenapa awak nak pasrah ...
    awak kn thu allah akan tntukan jdh kita tpi jika kita tk usaha ...ia tak akan dtng bergolekkan....dan awak bagi saya pintu hati saya untuk awak untuk wanita len tk de pon...jika awk tk percya semua saya luahkan kepada anash kwan saya dan sahabt..mana dia ada saya ada..saya btul sunyi tnpr celoteh awak..esok sya ke melaka ke bandar hilir tak thu lah mampu ke tak saya hadapi bndar yg penuh knngan gan awak .... esok kul 10-kul 1.40 saya de asginmnet kt sana dan kul 2-4 saya aktiviti bebas emm mampu kah saya cm awk kuat hdpi lalu lauan yg saya penah lalu dengan awak mampukah saya thn air mata nty...saya tk kuat awak...kekuatan saya semua dekat awak...emm tak pe lah awak saya phm...saya penah ckp kt ansh jika wanita kt cm awk ckp tu mksd dia apa...dia kta nak lepaskan ko...emm terpaksa lah telan awak....tk pe lah...jwpanya awk blom blas lagi....tk pe lah..saya hnya nak thu adkah awak akan terima saya kembali atau tidak tu je.....saya nak jwpaan itu je...
    tapi dengan usaha saya dulu awk dah buang delete tk pe...mybe itu balsn sya pe saya buat kt awk...sebab saya tk penah buang pe usaha awak buat untuk hbgn awk mnjdi lebih terbaik.......saya dah usaha dengan akhir kata saya dah abis usaha dah...tpi itu awk buat ,,,memng lyk untuk saya dpt....dan saya tk penah pasrah....sebab allah memberitahu jangan lah kamu putus asa dengan apa yang berlaku dan kamu jngan lah bermusuhan ....dan jangan lah kamu saling membenci antara satu sama kamu serta allah memberitahu jgn mudah putus asa dengan apa yg aku brikan jika aku beri baik bersyukur lah kerana nikmat itu dtng dari aku dan bila-2 masa aku boleh tarik....dan jangan mudah putus asa dengan apa yg berlaku kerana aku tidak suka dengan orng yg berserah tnpe usaha nya....nanty awk akan dpt thu ayt nie apabila awak bca al quran dan penterjemahannya..awak jgn mudah putus asa lau pon awak tk suka kt saya....tpi jgn putus asa mencari cinta yang halal...ingt jika awak dpt orng tersebut pon awak syg tpi bukan jdh suatu hari nty awak akan luka dan jgn mudah slahkan tkdir....ingt lah awak....dan nabi penah bepesan...jgn lah kamu leka dengan dunia kerana ia akan melekakan....tak pe lah saya nak jwpan awak adakah awak sudi atau tidak jika saya hndk kembali dengan awak...

    ReplyDelete
  14. saya dah tekankan,,
    sy pasrah sebab dah letih sgt dah,,
    sy percaya pada apa yg emak sy pesan..
    bila tiba masanya nnti,,
    jodoh tu akan datang sndri..
    saya akan temui juga,,
    tpi persoalannya siapa dan bila ?
    sya tak tahu,, mungkin orang nye tu awak,, mungkin jga orang lain,,
    saya tak tau siapa,,
    sebab tu sy hnye berserah pada Ilahi,,
    Dia lebih tau apa yang diaturkan untuk HambaNya..
    sy dah ckup berusaha ketika dlu,,
    sehingga sy asyik kecundang,,,
    soal terima atau tidak dengan awak,,
    jawapan sy dah beri tadi,,
    sy akan terima siapa jodoh sy yg tlah ditetapkan oleh Allah,,
    even 1 hari t.. awak yg jadi jdoh sy,, sy akan terima seadanya,,,
    tapi apa yg sy nak tegaskan kt sini,,
    hati sy tak sedia lagi untuk menerima apa2 perhubungan...
    hati sy belum sedia pulih sepenuhnya,,,,

    ReplyDelete
  15. ok...awk dlm cinta tiada putus asa..ye btul itu emak awak yg ckp tapi dia ckp tu suruh awk cri dan usaha awak tiada jdh dtg dengan sendrinya...allah memng dh tntukan tpi kita kena usaha ...seperti rezeki..kalu kita tk rajin tk dptlah rezeki yg enak seperti jgk jdh awak tak semstinya kecundgn 3 kali awak dh pth smngt....knpe tk bnyk-2 knpe awak dh give up dengan pe dugaan yg dtng....knpe diri awk mkn lemah...knpe dulu awk kuat...kecudnga 3 kail awk dh give up,,,awak ingt ini allah tak beri apa yang kita tk usahakan...ingt lah awak setiap perkenalan itu di akhirkan dengan bersama....awak jgn mudah putus asa...mana pergi awak dulu....saya kenal eyra dulu tk cm nie tpi kenapa dugaan dtng sedikit awak dh tk mampu...jika akan dtng dugaannya.....emm tk pe lah lau hti awak tak terbuka dengan saya..tapi buka lah demi orng len...saya nak bnhnti mghrap dan nak bhnti usaha sebab semua usaha saya ggal..tak pe lah awak mngkin hti awak dengan seseorng tu akan buat pintu hti awk terbuka....saya thu susuah nak terima ex cm saya kan...tak pe sekurng-2nya saya dah usaha membawa jalan yang lurus....tk pe lah..awak kemungkinan saya dh memng tk de dlm hidup awak...awak mudah dan senang melupakan tpi saya tidak....tak pe lah...insha-allah hati awak akan terbuka pada suatu hari nty agak-2 saya tak ada lagi kt sini...sebab saya dh pk jika awak dh jwab ini jwpanya saya akan jauhkan diri saya dan tak akan nampak lagi saya di mana-2 tk pe lah...awak mungkin ini balasnya....biar lah saya simpan rindu saya dekat awak biar saya simpan gmbr awak sebab bagi saya...saya mnghargai seseorng tu bukan dengan cara tapi dengan pemberian tu dh ckp...dan jika sekarang saya mnggnggu awak saya mintk maaf..tpi biar lah saya tgk rupa awak dulu seblom saya pergi....leas ini awak tak akan kena gnggu lagi dengan saya ..saya laki yg tk suka nggu orng...awak pon dh thu kan saya tk mcj awak saya tk col awak sebab saya tk nak gnggu awak lgi dan lagi satu saya mngis setiap kali tmpt saya pergi ada awak penah bersama....awak kuat saya tk...awak mudah melupakan saya tk mudah melupakan dan awak senng delete rupa saya dlm memory mnda dn bnda len tapi saya tak...saya tk mudah bgtu ...lau pon saya mati pon gmbr dlm pes ini tak akan saya buang dan bakar...saya bukan laki len de gmbr buat hal....saya bukan cm tu...tak pe lah..seblom apa-2 saya teringin sangat nak tgk rupa awak...snyum awak tmpt saya brgmbr dengan awak....ayat awak...: lau pon kita orng tk sama tinggi tpi kami syg satu sama len...tak pe saya ubah...kita tk sama tinggi dan kita tak sama taraf....awak orng berada saya asal dari miskin....tak pe lah awak...saya thu hati awak dh tutup untuk saya....tak pe lah saya akan beljar melupakan awak sedikt demi sedkit lau pon saya tk mampu...saya akan mudah melupakan awak jika saya tiada dalam dunia lagi...dan awak saya teringin sangt jmpe awak...saya nak mntk maaf kt semua orng yg saya buat salah...senang...tak pe lah awak jgn rsau hamba yg bernama MUHAMAD YUSHAIMIE INI TAK AKAN ADA LAGI LEPAS INI DAN DIA TAK AKAN WUJUD LAGI DH.....TAK PE LAH AWAK SAYA DH PUTUS ASA MEMIKIRKAN APA LAGI SAYA NAK USAHA KAN...MYBE JALAN TERAKHIR MELUPAKAN AWAK UNTUK SELAMA-SELAMANYA ITU BOLEH BUAT SAYA SENANG....AWAK JGN TKT CAHAYA YANG TERMASHUR AKAN SELALU DI LINDUNGI ALLAH DAN KAABAH DI MEKAH...DAN AWAK JGN RSAU AWAK SUDAH TNTU KE SYURGA KERANA AWK DH BUKTIKAN AWAK BERUBAH DEMI ALLAH....SAYA MOHON SEBLUM SAYA JAUHKAN DIRI SAYA ...SAYA NAK SANGT TGK RUPA AWAK...SAYA DH PUAS TGK RUPA EMAK AYAH SAYA ....DAH PUAS TGK ALAM..DAH PUAS TGK SEMUA CIPTAAN DAN SAYA BELOM PUAS TGK MUKA ORNG YG SYA SYG SMPAI AJAL PNGGL SAYA...AWAK INGTLAH JIKA SAYA PERGI DULU AWAK JGN LUPA BACA APA YG SAYA BERI SEBAB ITU PANDUAN AWAK KE JALAN YG DI REDAI ALLAH DAN AWAK....SAYA JNJI LEPAS INI SAYATAK AKAN GNGGU AWAK LAGI DN INGT AWAK LAGI.....JWPAN AWAK DH BERI SAYA PERLU BERTINDAK AWAL SEBLOM SAYA PERGI JAUH.

    ReplyDelete
  16. tak mudah saya nak melupakan seseorang yang pernah berada dalam hati saya... lagi2 saya pernah sayang dan cinta..
    ya.. mmg org tgok sy heppy je mcm takde pape yg berlaku..
    namun..dalam kenyataan sebenar...
    hanya Allah sje yg tahu mcm mne rasa hati saya sekrang nie..
    tapi,, apa yg sy mmpu buat..??
    rasa sakit tu mengatasi semuanya..
    smp skrg sy rasa sakit sehingga buat sy berasa ragu untuk buka pintu hati kembali dalam masa terdekat nie..
    saya nak pulih kan semangat saya balik...
    saya nak pulih kan hati dan perasaan saya balik..
    semua tu perlukan masa...
    sbb tu sy hanya serahkan pada Ilahi...
    sy tau... nanti Allah akan tunjukkan jalan untuk saya....

    ReplyDelete
  17. awak beri saya peluang terakhir awak....
    itu jew saya mohon dari awak..saya btul rindu kt awak saya snyi tnpe awak...awak saya thu pe sya buat tu ssemua salah..ye saya salah wt awak skit..awak saya boleh exlain kenapa saya jdi cm tu...saya nak explain nty awak kcl aty but bg saya explain tk terlambt lgi....tlng awak...col saya ..lau saya col awak , awak tk angkt nty,,,awak tlng lah awak saya bukan merayu tpi saya meminta dan memohon kt awak,,,tlng lah awak pintu hati saya hnye untuk awak,,,
    jujur tiap masa saya mesti terbyng wjh awak,,,,
    awak saya thu semua dtng punca salah saya....awak tlng lah bg peluang terakhir saya jnji pepe saya kan bg thu awak,,,awak jgn jd cm nie...ingt awak dugaan dtng kita tk blh elak kita kena tmpuh...tapi awak tlng lah saya btul rindu dkt awak
    sunyi tnpe awak...saya tk nak gnggu masa exam awak...awak saya thu bukan mudah nelupakan tpi awak dh delete semua kan tapi saya tak...cd video awak lau pun situasi sekrng nie pon saya msih tgk,,
    sebab awak ckp lau rndu tu lah teman saya ..tiap kali tgk mngalir air mata saya sebab saya tk mampu cm awak kuatnye saya tak...tapi saya nak kembali pada awak....

    ReplyDelete
  18. knp lepas sy pergi,, baru awk rasa kehilangan sy ??
    knp sebelum nie,,, awk langsung tak endahkan perasaan sy..?
    bukan awk nak single sgt ke ??
    bukan sy tak nak beri peluang...
    tapi... awk cari lah identiti awk dlu,, carilah apa yang awk mahukan dlu,,, awak cari lah apa sebenarnya awk perlukan...
    sy tak salahkan awk sepenuhnya,, sbb sy sndiri pun ada wat kesilapan..
    dah byk kali awk ulang kesilapan yg sme...
    sy nak diri awk time sy mula2 kwn gn awk dlu...
    awk sntiasa berubah dr smsa ke smasa...
    awk gn sy msing2 msih lagi perlukan ruang dan masa..
    biar kita blaja dlu erti susah skrg nie..
    sbb awk kene fikir,,,
    kwn2 sy skrg mmg ssh nak terima awk slps ap yg awk dh buat kat sy.
    bygkan,, cm mne sy nak trima smua nie....
    hati sy tak sedia nak utk terima sape2 buat masa nie..
    sbb smp skrg hati sy msih sakit terluka...
    sy tak kuat mcm apa yg awak fikirkan,,
    tp sy cuba jgk wlaupun kdang2 sy sakit,,,
    awk cari lah wak... cari dalam2 siapa saya sbnarnya kat hati awk..

    ReplyDelete
  19. hati saya inginkan awak....
    jika kawan awak marah saya ye saya salah...tapi kenapa nak mrah salah saya..saya ngku salah saya....setiap insan memang akan buat silap jujur saya bukan nak single tpi tnsion kerana seorng kawan bernama ikin...saya tak thu apa dia nak dari saya...saya elok-2 bahgia dia dtng dengan skp yg kuang senang..saya silap cara saya silap...ptutnya saya nasht awak saya perlu ikut sekali...saya jujur silap saya...awak saya tak kesah pap ornf kta tapi hnya satu sahaja allah tahu pe yg berlaku sebenarnya...

    ReplyDelete