EYRA.. INI SAYA..

EYRA.. INI SAYA..
what ever matter that happened,, i'll be always smile to hide my sadness .. ^^,

Wednesday, November 21, 2012

Dalam Hati Siapa Yang Tahu......???

Assalamualaikum..... :)

korang tgh wat pe eakk? cuti nie ad korang kerje?? walaupun cuti sebulan je,, hehe,,hmm,,,ap yg aku nk share dlm blog nie,,byk sgt !!! sepanjang cuti sem nie mcm2 cerita yg terjadi,, yang gembira ada,, yang sedih ada,,, ada yang boleh dikongsi,, dan ada juga yang tak boleh dikongsi,,  sama ada aku, siblings aku, dan jga buah hati aku,,, msing2 ada cerita sendiri,,, dan ini cerita aku........................

setiap pasangan mesti ada cerita manis dan pahit kan? begitu jga gn aku,, aku gn yush bercinta jarak jauh,, tak selalu jumpa,, kdg2 sebulan skali,, 2 bulan sekali (klu musim cuti) mmg terasa rinduuuuuu sgt2.. spnjang aku mengenali insan yang bernama MUHAMAD YUSHAIMIE nie, mcm2 dugaan yg perlu aku tmpuhi.. yg manis yg pahit,,, byk aku bljar tok faham dia nie,, setiap pasangan kalau nk kekal lama.. msti kene ada sikap saling faham antara satu sama lain kan,, aku nie hanye manusia biasa yg tak sempurna,, ada masa rajuk,, ada masa sedih,, ada masa gembira,,  kadang2,, klu aku merajuk,, aku tak pasti sama ada si dia tu faham ataupun tak,, apa yg perlu aku ada,,, tahap kesabaran yg tinggi sgt,,, mengalah tak semestinya kalah kan,, :) dalam kesabaran ada manisnya,, aku percaya tu,,, :)


kepada yg belum kenal gn Yush,, byk sgt yg org lain tak tahu,,, apa yg aku boleh describe psl Yush nie,,

01# klu kita panggil dy,tp dy diam je,,brmakna ada 3 kmungkinan, dye tgh tension,buzy or marah,, kalau dye   tgah tension or buzy biarkan dy tenangkan diri,jgn dok bsing2,,, tp ble dy tgh marah, cbe pujuk dy,,jgn marah dy balik sbb bile dy lebih suka diamkn diri drpd bersuara..(masa ni kesabaran amat diperlukan)

02# Jangan cemburu buta, sbb dy ni peramah orgnye,,jgn terkejut bila bka fb,, beratur prmpuan tgh chat gn dy,tp jgn risau dy tau jaga batas n pergaulan dy,, (masa ni jga kesabaran amat diperlukan)

03# Klu dy nangis, jgn suruh dy benti nangis tp sruh dy nangis puas2, sbb klu dye x lepaskn smua ksedihan dlm hati dy, dy akn sntiasa menangis,,

04# Jgn pernah wat ape yg dy tak suke, pantang dy ble ada abang angkat, scandal, menipu, buat bnda yg dy xsuke,,,haruslah sntiasa jujur pdnya,,

05# Kemana saja nk pergi,inform kt dy, bkn sbb kongkong tp jika ad ap2 yg berlaku, dy tau kt mana dy nk cari kita.

06# bg dy dgr Surah Yaasin jika dy tengah susah hati,, sbb dy akan tenang bila dy dpt dgr ayat2 suci,,,

07# Klu kita call dy tapi tak berangkat.. kmungkinan dy busy, dy kluar tak bawa hp ataupun tertido. Kne byk sbr time nie n fikir positive..


08# Dye suka makan nasi kerabu, nasi dagang gn roti jala..

09# kalau dy beri nasihat, dgarkan n take note, sbb ap yg dy ckp mmg sgt berguna.

10# Sentiasa ambil berat pasal dy,tye wat pe,dh mkn ke blom, even dh tau dy xde kredit, tye je sbb dye sgt perlukan perhatian.

11# dy klu msg, ayt straight xde benti2 n kdg2 terlalu short, kne bce byk kali utk phamkan ap yg dye cbe smpaikan..

12# Jgn bwa kereta laju2, sbb dye xsuke bw kereta laju2, tp kalu dy bwa moto laju takpe,, huhu,, katanya,  malang tu tak berbau,,,

13# Pantang dy jgn berckp gn org lain klu dy tga berckp n suasana bising..

14# Dye tak suke tmpt yg panas2 sb nnti dy pning  tp klu dy panas men bola takpe katanya sihat..

15# Jangan bising klu dy balik lambat sbb kdg2 dy men badminton smp 2 pg xpun lepak kat rumah nash(kwn baik dy)

16# Jgn berkasar gn dy sbb hati yush nie lmbut sgt, mudah menangis..

17# Ble dy marah, usap belakang bdn dy,InsyaAllah akan sejuk sikit hatinya..

18# Lau nk wat dy malu smp merah muka,, puji dy byk2, t muka dy merah sangat,, tersangat comel tau,,hehe,,

19# Dye nie penggeli sgt kt tapak kaki,, geletek je tapak kaki dy klu xdgr kata.. hihi..

20# Kne sntiasa alert dgn ap yg dy ckp,,

21# Jgn kasi dy men game je sbb dy nie akn leka ble dh dpt men game,,

22# Dy jnis tak suka ble kluar pgang tgn cm couple lain,,sbb dye rimas,, tp ble dy terasa nk pgang tgn biarkn je,, sbb mse tu dy dh terasa rindu sgt gn kita..

23# Ble dy mnangis,, lap lah air matanya dg jari kita sbb dy perlukan kita sgt2 mse tue...

24# Jangan buat dy tertunggu sbb dy tak suka menunggu... (tp kene sbar skit,, sbb dy nie tak panctual).. hihi.

25# Jgn paksa dy wat ssuatu, bg dy ruang n mase sbb dy akn wat jga bila dy dh ready,,

26# Sabarlah byk2 dgn melayan dgn kerenahnya, ada sbb dy buat smua tue,,

27#  Bila dy marah jgn sesekali mnjawab melainkan ble dy tnye kat kita baru lah boleh bersuara.

28# Klu dy tgah marah sgt smp tekuar pktaan 'kau aku' , jgn lawan,, kte ckp dgn bhasa lembut,, sbb kita hormat dy,, klu kita lawan mkin mrah jdinya,, klu dua2 jadi api,, siapa yg nk jadi air,,,

29# dye nie suka sgt dgn colour merah..

30#  Dye peminat tegar bola sepak dn akan sntiasa turun stadium ble ada game..

31# Jgn rapat sgt dgn spupu2 lelaki,, sbb dy jeles jika kita rapat gn dyeorg,, walaupun spupu tapi tetap bukan  muhrim,,

32# dye sorang yg sgt penggeli dgn lipas,, hehhe,,

hmm,, nie sbhagian yg aq lehh cerita n share,, ad byk lagi,,,


aku memang syg sgt kat yush nie,, mcm2 aku belajar tok kenal diri aku sendiri dn tok kenal dirinya,,

p/s : awak..... saya sayang awak sangat,,, saya cuba belajar untuk faham diri awak,, sya harap yang terbaik untuk kita,, saya tau awak,, saya kenal awk mcm mna,, sy igt kata2 awak,, awk ckp,, awk akan setia disana,, awk akn sentiasa rindukan sy,sye akan pegang kata2 awak,,,sbb sy pun cm tu syg,,,,, terlalu sayangkan awk,,,,



No comments:

Post a Comment