EYRA.. INI SAYA..

EYRA.. INI SAYA..
what ever matter that happened,, i'll be always smile to hide my sadness .. ^^,

Tuesday, October 30, 2012

My Soul Siblings !!

hai,, assalamualaikum,,
act,, nie akaun kdua blog aku,, yg 1st dlu aq dh buang dlm hdup aq,, sbb cite dlm blog lama sgt memedihkan hati,, n now,, aku bina hdup baru,, dgn catitan yg baru,,
okey,, ap yg aku nk story untuk mukadimah,, tentunya sahabat2 sehidup semati aku yg aku kenal setahun yg lepas,, di mana ?? MDS (MINGGU DESTINI SISWA UITM)..
AINE, EYKA, ATIEN & MILA.. yeahh,, 4 org yg dtg dr benua yg berbeza,, rapatnya kami?? tak usah nk diciterlah,, everything we all do it together,, eat ! sleep ! walk ! everythinggsss.... smp keluarga kami secara tak langsung jadi keluarga angkat,, kemana saja msti berlima,,  sweet kann,, hehe,, ohh yee,, nie die kami,,

apa yg aku nk kongsikan,, apa itu erti KAWAN & SAHABAT..
iyee, nampak sama tapi ia jauh berbeza,, KAWAN,,,, ap yg boleh diertikan,, satu ikatan silaturahim yg hnye di perlukan ketika gembira,, tp bila waktu duka ?? haa! time nie msing2 nk mgelak bagi menghulurkan bantuan,,,
tapi.. berbeza dgn SAHABAT... pernah dengar lagu sahabat dari najwa latif ? cmne lirik nya??

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku


haa,, nie sebahagian lah liriknya,, bila dihayati,, memang sgt bermakna erti SAHABAT kn..
sahabat yg sentiasa menemani kita tak kira suka atau duka,, yg sntiasa mnasihati,, menyokong kita walau dlm apa jua keadaan,,
alhamdulillah...
aku perolehi sahabat2 yg sntiasa disisi..
ap yg aku nk kongsikan pd korang,, sem 3 yg kami lalui sepanjang bulan MEI'12-OKT'12..
sgt2 menguji hubungan persahabatan kami,, mcm2 punca yg nk jadikan hbgan kami porak peranda,,
tp kami ambil langkah yg cepat,, ap yg special nya kami,, kami tak busuk hati atau hasad dengki antara 1 sama lain,, bila ada sesuatu yg tidak puas hati ataupun ada masalah yg ditimpa antara kami,, kami akan buat MEETING !! yeahh,, meeting yee,, time tu lah kami bncang,,, duduk bersama,, luahkan apa yg terbuku dihati,, alhamdulillah,, disitu lah kami boleh menangis bersama,, peluk bersama.. mncari kata sepakat..
aku bersyukur punya sahabat2 yg telah dianggap mcm adik beradik sendiri...



No comments:

Post a Comment